Goudlokje goudlokje goudlokje

 Dé gouden muur waarop dit gedichtje door mijn professionele vingers wordt geschilderd:
Als ik mijn leven nog eenmaal kon overdoen, dan zou ik in mijn volgende leven proberen om meer fouten te maken. Ik zou niet zo perfect willen zijn. Ik zou mij meer ontspannen. Ik zou een beetje zotter zijn, dan ik was. Ik zou dingen minder ernstig nemen. Ik zou niet zo gezond leven. Ik zou meer risico’s nemen, meer reizen, zonsondergangen ervaren, bergen beklimmen en in beken zwemmen. Ik was zo’n pienter mens, die iedere minuut van zijn leven nuttig doorbracht. Natuurlijk kende ik ook vreugdevolle momenten, maar als ik weer opnieuw kon beginnen, zou ik proberen alleen maar goede momenten te hebben. Voor het geval u het nog niet wist, daaruit bestaat namelijk het leven, louter uit ogenblikken, vergeet niet het huidige. Als ik nog een keer opnieuw kon leven, dan zou ik van het begin der lente tot de late herfst op blote voeten lopen. En ik zou meer met kinderen, als ik het leven nog voor me had. Maar ziet u, ik ben 85 jaren oud en weet dat ik spoedig sterven zal.
Jorge Luis Borges

Een reactie op Goudlokje goudlokje goudlokje

  1. 10eke zegt:

    sjoe, k denk ni dat we nog zotter moeten zijn, dat kan de wereld niet aan… maar allé, het is de gedachte die telt natuurlijk ;-)… en eum, iedere moment van zijn leven nuttig doorbrengen: don’t think so beejbie🙂

Geef een reactie

