De Ardennen *mijmer mijmer*

               pc030096.jpgpc030095.jpg
Ik ben zo jaloers op de sweethearts! Miche vertelde me dat ze een midweek met o.a. collega Jan naar de Ardennen vertrok. Ze zijn met 24 en gaan zich keigoe amuseren!

Als ik aan de Ardennen denk, dan denk ik aan de kerstvakanties die ik daar als kind heb beleefd met mijn ouders en een heleboel van hun vrienden: een klein gehuurd huisje in Recht, dikke kaki sokken en een kaki poefbroek, een open haard, een versierde boom met pakskes eronder, lange wandelingen, jenever in een leren fleske (ni voor mij, toen nog ni😉 ), botten, een besneeuwde Bobby (mijn hond), een gebreien pots met ponpon erbovenop, een slee, een snoepwinkeltje op de hoek, pac man als eerste computerspelletje in ons taverneke, warme popcorn, Katastroof in de cassettespeler in de auto (ik kende alle nummers van buiten)…

Misschien moet ik mijn eigen Fixkesplaat maken?

11 reacties op De Ardennen *mijmer mijmer*

  1. mie zegt:

    en die roze oorverwarmers ni te vergeten!!!! “zucht”

  2. oili zegt:

    Ja, da’s waar! Ik had er witte, met pluche!!

  3. zwart zegt:

    och Kim, wij maken da in éne keer goed door de zondagse Kerstmarkt.. toch teveel oost-en west- vlamingen in de Ardennen🙂

  4. CV-ke zegt:

    Géla, géla. Goor ik gier nehatieve commentaar over Westvlamingen. Een dikke skande.😉

  5. zwart zegt:

    akènneki da nie azoewe willn zehn ej moatje! eddezjie da misverstoan wuk! hodjzie noestenovnd uk norda spelle van ajlufloesie? in dadde hevalle zienkèk a doare nohhes! tèj lik loang helejn ! hroeten !

  6. Micheke zegt:

    West-Vlamingen? Die zijn er niet bij hoor!! Crazy people! Ons frans is al slecht, als we dan ook die wvls niet verstaan, worret elemaal skitterend…:-s

  7. zwart zegt:

    d’er nie bij?!? Micheke is precies al een tijdje niet meer in de Waalse Ardennen geweest?🙂

  8. Liv zegt:

    Jaaaa, die goeie oude tijd van toen :-)))
    Voeg daaraan toe : de lange wandelingen in het bos, samen in het stapelbed, zelf ‘bonte avonden’ ineen steken voor de ouders, onze bezoekjes aan de plaatselijke kerk van het dorpje (met alle gevolgen vandien), de lekkere warme chocomelk als we dan weer thuis in ons huisje waren, de vele pakjes onder de kerstboom en het jaarlijkse bezoek aan Barveaux bij onze grootouders …. oooohhhh, wat een zalige tijd was het toch hé!!!
    Dikke knuffels xxxx

  9. mama zegt:

    Jullie zijn precies wel in andere Ardennen geweest dan ik. Ik herinner het mj als een hollandse enclave waar het altijd regende, geen zier te beleven was en heel de familie ruzie maakte. En toen de zon 5 minuten scheen kregen wij net onze bestelling in de brouwerij van Lachouffe.

  10. mama zegt:

    Even te vroeg verzonden, dit wou ik ook nog zeggen. Ge kunt er misschien nog snel efkes naar toe voordat ge een visum moet aanvragen om er te geraken.

  11. oili zegt:

    Ja mama 10y, dat zal dan wel een andere Ardennen zijn geweest want Liv en ik gingen daar samen naartoe met blijkbaar dezelfde herinneringen🙂

Geef een reactie

