Mastersexamen van de stad


Ik dacht, toen ik aankwam aan Antwerp expo: ‘Da’s hier de boekenbeurs, da kan ni anders’. Drommen jonge mensen (1400!) wandelden binnen. Eénmaal binnen moest je aan de letter van je naam gaan staan om in te schrijven. Daarna even gebabbeld met Sv& en The Polish Ambassador toen verschillende mensen kwamen vragen: ‘Staan jullie in een bepaalde rij?’ ‘Nee, nee, nee, zeg, kom we gaan naar binnen zenne.’
Dan 15 bladzijden lectuur en 11 bladzijden om uw ding te doen. Daartussen een grietje die door ne micro de vragen van de zaal was aan het beantwoorden: ‘Wat zijn opportuniteiten? Dat zijn kansen’ ‘Moeten we in volzinnen schrijven of in puntjes?’ Djeezes, wat voor een idiote vragen waren me dat. Dat grietje moest gewoon hare mond dichthouden en ons verder laten werken. 

Vragen rond visie, klachtenbehandeling, interpreteren van een enquête, verbanden leggen, probleemanalyse, keuzes maken, acties beschrijven… Schrijven, schrijven, schrijven, lezen, schrijven, nadenken, schrijven en dan da grietje terug ‘Nog een kwartier.’ ‘Say what chickie?? Schrijven, schrijven, schrijven, gedaan! Schouders deden zeer, de jury had mijn energie gepikt…
Dan huiswaarts badje en bedje in. We horen het wel, veel plezier met het verbeteren van 1400 keer 11 bladzijden, ik ben er toch vanaf :mrgreen:

2 reacties op Mastersexamen van de stad

  1. 10eke zegt:

    amai precies veel geschreven, maar ma 1e keer nagedacht… o ow!!

  2. I&A zegt:

    Ik wist…ik wist…Gij hebt écht super powers!!! Wauw awesome…

Geef een reactie

