Kamperen voor de scholen

school
Schandalig, dat vind ik ervan.
Van het weekend liep ik langs het Sint-Lievenscollege in het midden van ’t stad en daar stonden al mensen van zaterdagmorgen met slaapzak en thermos te wachten voor de school om kun kinderen maandag! pas in te schrijven.

Ik vind dat hier dringend een oplossing voor moet komen want dit is compleet erover. De macht van de sterkste? Zij die het het langste volhouden en het kunnen regelen om daar praktisch hun tent op te slaan? Ik hoop dat hier met de volgende inschrijvingsperiode serieus over wordt gedebatteerd en dat er concrete oplossingen naar voren komen. Ook het feit da ge eerst uw kind ergens moet inschrijven vooraleer je het hebt gemaakt is echt surreël, zelfs lachwekkend.

7 reacties op Kamperen voor de scholen

  1. miche zegt:

    ik vinnet surreëel dat mensen hun kinderen absoluut naar zo’n katholieke school moeten sturen ipv naar een stadsschool!

  2. evil eye zegt:

    Wat is daar surreëel aan? alleen al het feit dat daar zo’n rijen voor de deur staan wil toch iets zeggen over de kwaliteit van het onderwijs dat daar gegeven wordt.
    Die mensen zijn daar zelf naar school geweest en waren er blijkbaar tevreden over.En iedereen wil toch het beste voor zijn kinderen?

  3. kevin zegt:

    Ik deel de mening van miche! Ben ook naar een stads/gemeentelijke school geweest. Met mij is toch ook alles in orde gekomen?
    Kunnen jullie natuurlijk niet weten want jullie kennen me niet, maar ik zeg het dus dan is het zo🙂

    Als de mensen perse voor een school willen kamperen moeten ze dat maar doen!

  4. evil eye zegt:

    Ik zeg ook niet dat het één beter is dan het ander. Ik heb nooit in het stedelijk onderwijs gezeten , dus ik kan het niet weten. Maar waarom van net veranderen als je tevreden bent?
    Laat iedereen vrij kiezen maar aan die rijen kan toch gemakkelijk iets gedaan worden. Gewoon “online” of per post inschrijven vanaf 1 juli dat jaar en dan volgorde hanteren : broers en zussen, afstand school-woning, ouders op die school gezeten, volgorde van inschrijven, …

  5. Mark Eyskens zegt:

    ik heb het eigenlijk meer over het feit dat mensen altijd vooroordelen hebben over niet katholieke scholen. Alsof daar altijd het krapuul zit en van dieje zever. Maar het feit dat de fred kroket op een katholieke school heeft gezeten, bewijst toch dat het krapuul netjes verdeeld is over alle schoolnetten heen :p

    Ik zen nogal ne keirel é, me mij kunde lachen!:/

  6. Miche zegt:

    fuck
    da was ni de bedoeling… Mijn dubbele persoonlijkheid begint weer op te rispen :p

  7. kevin zegt:

    Afstand school/woning vind ik al een goed idee! Zoals in de Oeniated states van amerika en de usa ook..
    Als je dan je kindjes op een prive school wilt, kan je dit ook.
    Ik zeg nu niet dat het scholensysteem in Noord-Amerika kei mega bangelijk is. Een systeem zoals dit maar dan met goede leerkrachten, moet te doen zijn in ons apenlandje🙂

Geef een reactie

