Just plain happy! :)

                             blij
Gesprekje vanmorgen om 8 uur met mijn nieuwe huisgenote Daniëlle:
D: De Biebel (mijn katje) is toch veel happier na haar sterilisatie hé…
K: Aja, der is zoiets als hormonen dat wegvalt. Da’s eigenlijk een beetje vergelijkbaar met ons. Stel dat wij niet moeten bezig zijn met ne partner te vinden. Dat we gewoon perfect happy zijn met onszelf, dat de druk om ‘met twee zijt ge nog happier’ niet bestaat want eigenlijk…Wij worden alleen geboren en wij sterven alleen. Wie heeft er eigenlijk dan ooit uitgevonden dat we ne partner moeten hebben en daar bij moeten blijven. Da’s toch helemaal niet nodig? We leven gewoon en als we iemand leuk zien, blijven we efkes staan, doen we een babbeltje, maken we rap een kindje en stappen we verder…Eigenlijk maken wij onszelf nogal is miserabel hé. Het is ook ni goe hoe we eruitzien…Ik bedoel: wat is er eigenlijk mis met mij? Niks toch, ik kan alles doen en alles laten.
D: Ja, wij hebben onszelf een ideaalbeeld opgelegd waar we maar achter blijven streven en dat we nooit halen en daar zijn we gefrustreerd van.
K: Dat is zo en ook met da werken. Wie heeft nu eigenlijk ooit uitgevonden dat wij zo vroeg moeten opstaan om te gaan werken én wat is het nut van werken. Seg, als gij nu ergens nen appel vindt, zoude mij dan geen stuk gunnen? En klaar, gedaan met dat werken. Gewoon plain happy zoals Biebel.
D: Als Biebel buitengaat hé, ja dan is dat zo, dan is die weg, who cares? Dan ontmoet die wel iemand anders en als het leuk is blijft ze en anders niet.
K: Ja, wie heeft dat uitgevonden, waarden en normen, toch voor niks nodig? Dan moeten we ons aan niemand hechten en ons daar dan bijgevolg ook niet schuldig over voelen. Just plain happy en weg zijn we…
Bon…nu ga ik werken.
D: Ja, moet ik het afwasmachine opzetten?
K: Nee, niets moet hier in da huis, toch ni in dit huis!

Een reactie op Just plain happy! :)

  1. collega miche zegt:

    ok, helemaal gelijk
    maar: WAT MET DE SEKS ???? :p

Geef een reactie

